Hakkımda

Doç. Dr. AYLİN DEMİRLİ YILDIZ

Şema Terapi, Ergen ve Yetişkinlerle bireysel danışma, Aile, çift ve ilişki danışmanlığı

E-Posta: laika.psikoloji@gmail.com

Tel : +90 5076889175

Post-Doc (2017), University of Applied Sciences Upper Austria

Doktora (2013), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Yüksek Lisans(2007), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Lisans(2002), Marmara Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

 

 

Marmara Üniversitesi Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programından mezun olduktan sonra ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik programında yüksek lisans ve doktora eğitimi almıştır. Yüksek lisans tezinde gençlerin yalnızlık yaşamasının yetiştikleri aile atmosferi ve bağlanma boyutları ile olan ilişkisini incelemiştir. Doktora tezinde yine gençlerle çalışmış; algılanan ana baba tutumları, bağlanma boyutları ve yalnızlığın umut düzeyine etkisini araştıran bir model geliştirmiştir. Dr. Aylin Demirli Yıldız, doktora eğitiminin bir dönemine Middlesex Unıversity bünyesinde Londra’da devam etmiştir. Ayrıca 2017 -2018 yılında kazandığı TÜBİTAK bursu ile bir yıl Avusturya Applied Sciences University of Upper Austria’da Prof. Dr. Dagmar Strohmeier ile doktora sonrası araştırma yapma hakkı kazanmıştır. Bu süreçte Dr. Strohmeier ile “Sığınmacıların işlevsel olmayan çocukluk dönemi şemalarının travma ve gündelik yaşam zorlukları ara değişkenleri üzerinden umut ve geleceğe bakışlarını nasıl etkilediği”ni araştırmıştır. 2018 yılında Doçent unvanını kazanan Dr. Aylin Demirli Yıldızın akademik çalışma alanları en temelde beş grupta toplanmaktadır: 1. Bağlanma psikolojisi ve aile; 2. Pozitif psikoloji; 3. Romantik ilişkiler; 4. Şema Terapi ve 5. Kriz, Göç ve Travma. Şema terapi, bağlanma, aile atmosferi ve ana baba tutumları, iyi-oluş hali, yalnızlık, umut, göç, kriz, terör travması konularında yazılmış ulusal ve uluslararası makaleleri ile kitap ve kitap bölümlerinin yanı sıra, aile ve çift danışmanlığı ile yetişkin öğrenmesi konularında kitap çevirileri bulunmaktadır.

Başkent Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans ve yüksek lisans programlarında öğretim üyesi olarak lisans düzeyinde Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma, Aile danışmanlığı, Aile içi iletişim, Yas Danışmanlığı, Grupla Psikolojik Danışma ve Bireysel Psikolojik Danışma Uygulamaları dersleri vermektedir. Yüksek lisans düzeyinde ise Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları ve Psikolojik Danışmada Şema Terapi derslerini yürütmektedir.

Kariyerine eş zamanlı psikolojik danışman olarak da devam eden Doç. Dr. Aylin Demirli Yıldız kurucusu olduğu LaikaDES Psikolojik Danışmanlık Merkezinde gençler ve yetişkinlerle bireysel psikolojik danışma çalışmalarının yanı sıra aile, ilişki ve eş danışmanlığı da yapmaktadır. Psikolojik Danışma becerilerini geliştirmek adına “Travmatik Kayıplar, Patolojik Yas Süreci ve Terapötik Prensipler & Müdahaleler”, “Kronik Hastalıklarda Psikolojik Müdahaleler”, “Bellek Değerlendirme”, “Çocukluk Cinsel Travması”,Mesleki Rehberlikte Test Dışı Teknikler ve Amundsen, Poehnell ve Patter'in Modeli” ve “Brief Terapi” gibi pek çok konuda atölye çalışması ve eğitime katılmıştır. Ayrıca, Dr. Nuşin Baydemir’den eş- evlilik ve aile terapisi ile ilgili temel düzey eğitim almıştır. Dr. Alp Karaosmanoğlu ve Prof. Dr. Gonca Soygüt ile Şema terapi eğitimini ve süpervizyon sürecini tamamlamıştır.

Yayınları arasında yer alan bazı...
 

Kitaplar
 

  • Demirli Yıldız, A. (2021). Aşkın Renklerinin Cinsiyet Rolleri ile İlişkisi. (Ed. Meryem Berrin Bulut), Aşkın ve Sevginin Bilimsel Serüveni: Ezeli Bir Gizem. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Demirli Yıldız A. (2020) The Role of Hope to Construct a New Life: Experiences of Syrian and Iraqian Asylum Seekers. In: Güngör D., Strohmeier D. (eds) Contextualizing Immigrant and Refugee Resilience. Advances in Immigrant Family Research. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-42303-2_8
  • Demirli Yıldız, A. (2018). Crisis, Crisis Responses and Intervention Models in Preschool and Primary school [Okul Öncesi Ve İlk Öğretim Kademelerinde Kriz, Kriz Tepkileri Ve Müdahale Örnekleri]. (Ed. Zeynep Hamamcı ve Fulya Türk), Okulöncesi Ve İlkokulda Psikolojik Danışma Ve Rehberlik. Ankara: Nobel Yayıncılık. ISBN: 978-605-320-805-1
  • Demirli Yıldız, A. (2018). School and Crise [Okul ve Kriz]. (Ed. Özgür Erdur Baker & Türkan Doğan) Afetler, Krizler, Travmalar ve Psikolojik Yardım II. PDR Derneği Yayınları. Ankara
  • Owen, D., Cayirdag, N., Yalin, D., & Demirli Yıldız, A., (2015). Western Counseling Models in Modern Turkey [Modern Türkiye’de Batılı Psikolojik Danışma Modelleri] in F. Kurter & J.S. Mattis (Eds.) Practitioners’ View of Multi-Culturism in Turkey [Türkiye'de Uygulamacıların Gözüyle Psikolojik Danışmada Kültüre Duyarlı Olma], (pp) 87-113, Istanbul: Bahcesehir University Press. ISBN : 9786055461669
  • Demirli Yıldız, A. (2010). Loneliness and Attachment [Yalnızlık ve Bağlanma.] in Tarık Solmuş (Eds.) Attachment, Marriage and Family Psychology [Bağlanma, Evlilik ve Aile Psikolojisi]. İstanbul: Sistem Yayıncılık. ISBN: 978-975-322-606-6

Makaleler
 

  • Demirli Yıldız, A. (2018). Relationship of early maladaptive schemas and loneliness with university orientation. [Erken Dönem Uyum Bozucu Şemalar ve Yalnızlığın Üniversite Uyum Düzeyi ile İlişkisi.] Türk Psikoloji Dergisi, 33(81),82-96. (SSCI)
  • Demirli Yıldız, A. & Türk, E. (2018). Okul Psikolojik Danışmanlarının Görev Sınırları ve Sorumluluklarının Metaforlar ile Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(4), 1207-1216. Doi: 10.24106/kefdergi.358491
  • Türk, E. G. & Demirli Yıldız, A. (2017). Love styles, relationship satisfaction and loneliness: A study on University students [Aşk Biçemleri, İlişki Doyumu ve Yalnızlık: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma.] Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 7(48), 97-109. ISSN 1302-1370.
  • Demirli Yıldız, A., Çokamay, G., & Artar, M. (2017). Romantic relationship satisfaction levels of female students in Turkey: Examining through attachment dimensions, perceived abuse in relationship and future time orientation of relationship. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 365-384. Doi: 10.14686/buefad.285018
  • Demirli Yıldız, A. (2016). Experienced Problems of Children of Agricultural Workers in School in the Frame of Native Language Difference [Tarım işçisi ailelerin çocuklarının okul sürecinde deneyimledikleri sorunların anadil bağlamında ele alınması.] Eğitim Bilim Toplum, 14(55), 102-117.
  • Demirli Yıldız, A. (2015). Evaluation of the Developmental Characteristics of 0-6 Years Old Children of Families Engaged in Seasonal Agricultural Works. Akdeniz Insani Bilimler Dergisi. 5(1), 207-221, Antalya. Turkiye
  • Demirli Yıldız, A. Türkmen, M., & Arık, R.S. (2015). Investigation of dispositional and state hope levels’ relations with student subjective well-being. Social Indicators Research, 120,601-613. Doi:10.1007/s11205-014-0607-9. (SSCI)
  • Demirli Yıldız, A. & Demir, A. (2014). The role of gender, attachment dimensions, and family environment on loneliness among Turkish university students. Australian Journal of Guidance and Counseling, 24(1), 62-75.doi: 10.1017/jgc.2013.11 (SSCI)
  • Demirli Yıldız, A. (2014). The structural relationships of parenting styles, attachment dimensions, loneliness and hope [Algılanan anababa tutumları, bağlanma boyutları, yalnızlık ve umudun yapısal ilişkileri.] TC. Maltepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2012 1+2; 100-115.
  • Türkmen, M. & Demirli Yıldız, A. (2011). The predictive value of gender, perceived parenting styles and loneliness in determining students’ dispositional and state hope level. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 7(2), 347-363.
  • Demirli Yıldız, A. (2011). Terrorism, Psychological Effects and Intervention Models [Terörizm, Psikososyal etkileri ve müdahale modelleri.] Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 35(4), 66-78.

Bildiriler

  • Demirli Yıldız, A. (2018). Holistic view of asylum seekers experiences: From past to future. 2nd Cultural Diversity, Migration and Education Conference.23rd-25th August 2018, Potsdam, Germany.
  • Demirli Yıldız, A. (2016). Relationship of Early Maladaptive Schemas and Loneliness with University Orientation. 15th European Association for Research on Adolescence EARA. 17-19 September 2016.
  • Demirli Yıldız, A. (2015). Mother Tongue Based Education in the Families of Agricultural Workers.. V. International Conference on Critical Education. 15/06/2015 - 18/06/2015. Poland.
  • Yıldız, A. & Demirli Yıldız, A. (2014). An evaluation on the teacher training projects conducted by NGOs in Turkey.” 4th International Conference on Critical Education. Aristotle University. Greece.
  • Demirli Yıldız, A., Çokamay, G. & Artar, M. (2014). “Dynamıcs Effectıng Female Adolescents' Romantıc Relatıonshıp Qualıty. 14th European Association for Research on Adolescence EARA. 3-6 September 2014. Izmir.
  • Demirli Yıldız, A. & Demir, A. (2014). The Relationships of Hope and Loneliness in Turkish University Students. International Conference on New Horizons, June 25-27, 2014.
  • Gülçubuk, B., Artar, M., Demirli Yıldız, A. & Türk, E. (2013). Being a child in seasonal migration [Mevsimlik göçte çocuk olmak.] 3rd International Conference on Critical Education. Ankara Üniversitesi. Ankara.
  • Yıldız, A., Bağcı, E., Demirli Yıldız, A. & Güleç, D. (2012). Neo-Liberalism and Adult literacy in Turkey: “Mother and Daughter at school Campaign”. 10-14 July, 2012. 2nd International Conference on Critical Education. Athens University. Greece.
  • Özyaşar, F. & Demirli Yıldız, A. (2009). Perceiving Terrorism: Media coverage and emotional responses to the Güngören and Aktütün. 3-5 September, 2009. 9th conference of the European sociological Association. European Sociological Association. Lisbon.
  • Demirli, A., & Türkmen, M. (2008). Predictive value of gender, perceived parenting styles and loneliness in determining hope level. International Congress of Counseling. Bahçeşehir Üniversitesi & NBCC International. 25-27 April, 2008. İstanbul.
  • Yalım Yaman, D., Çayırdağ, N., Demirli, A. & Owen, D. (2008). Culture and Counseling: Western models of counseling in contemporary Turkish society. Bahçeşehir Üniversitesi & NBCC International. İstanbul.
  • Demirli, A., Türkmen, M. & Arık, S. (2008). Predictive value of dispositional and state hope level in determining students’ well-being. 22-24 September, 2008 4th Global Conference Hope: Probing the Boundaries. Oxford.
  • Atik, G., Çayırdağ, N., Demirli, A., Kayacan, N. & Çapa Aydın Y. (2008). Hope and perceived support as predictors of academic self-efficacy among graduate students. 23-25 October, 2008. 11th International Conference Further Education in the Balkan Countries. Selçuk University. Konya. (poster)
  • Demirli Yıldız, A. (2015). Umut: Geçmişin sınırlarını aşmak. [hope: Probing the boundries of past]. 13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. 7-9 Ekim 2015.Mersin
  • Türk, E. & Demirli Yıldız, A. (2013). Investigation of individuals’ loneliness levels in terms of love attitudes and relationship satisfaction. [Bireylerin yalnızlık düzeylerinin aşka ilişkin tutumları ve ilişki doyumları açısından incelenmesi.] IAC dünya Konferansı & XII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Turkey.
  • Demirli Yıldız, A. Artar, M., & Türk, E. (2012). Seasonal agriculture workforce in terms of social isolation [Sosyal Dışlanma Bağlamında Mevsimlik Tarım İşçiliği.] Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Ankara, Turkey.
  • Demirli Yıldız, A. & Demir, A. (2009). The role of gender, attachment dimension and family structure on the loneliness level of students [Cinsiyetin, Bağlanma Tipinin ve Aile Yapısının Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyi Üzerindeki Rolü]. X. Ulusal PDR Kongresi. Ekim 21-23 2009. Çukurova Üniversitesi. Adana, Turkey.

Akademik Olmayan Yayınlar

Akademik Seminerler

  • Demirli Yıldız, A. (16-17 Temmuz 2020). Kriz ve Krize Müdahale. Webinar seminars. PICTES AKADEMİ. MEB
  • Demirli Yıldız, A. (02- 03Temmuz 2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Aile ve Çocukla İletişim. Webinar seminars. PICTES AKADEMİ. MEB
  • Demirli Yıldız, A. (07 Nisan 2020) Kriz ve krize müdahale. Kırkkale Üniversitesi PDR Öğrenci Topluluğu Instegram yayını
  • Demirli Yıldız, A. (31.Mart 2020) Çocuk ve Travma. Psikoterapivideoları. Instegram yayını

Akademik Olmayan Seminerler

  • Demirli Yıldız, A. (4 Ağustos 2020). Kadın cinayetlerinin arkasında yatan toplumsal sebepler. Güne Bakış. Kanal B
  • Demirli Yıldız, A. (8 Mart 2020). Toplumsal cinsiyet eşitliği için eğitim. Eğitime Yolculuk. KanalB
  • Demirli Yıldız, A. (06 Şubat 2020) Okulda Kriz ve İntehar. Nermin Mehmet Çekiç Anadolu Lisesi
  • Demirli Yıldız, A. (10 Ocak 2020) Flört şiddetini nasıl durdurabiliriz ? Çankaya Anadolu Lisesi
  • Demirli Yıldız, A. (16 Aralık 2019). Kadına şiddet nasıl durdurulabilir?. Güne Bakış. Kanal B
  • Demirli Yıldız, A. (05 Aralık 2019) Kuşaklar arası pozitif iletişim. Mustafa Kemal Anadolu Lisesi
  • Demirli Yıldız, A. (9 Eylül 2019). Kadının seçme ve seçilme hakkı neden önemli bir kazanım? Güne Bakış. Kanal B.
  • Demirli Yıldız, A. (1 Kasım 2019). “Narsizm Çağında Çocuk İle Yaşamak” TAKSAV-Bodrum
  • Demirli Yıldız, A. (13 Mart 2019). Dünya kadınlar günü neden var? Güne Bakış. Kanal B
  • Demirli Yıldız, A. (6 Aralık 2018). Türkiye’de kadın hakları. Güne Bakış. Kanal B

Çerez politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun bir şekilde web sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel Verilerin Korunması Kanunu” Aydınlatma Metni ve Çerez politakamız için Tıklayın